Bogobójczyni - Hannah Kaner

Czy piękne wydanie wystarczy by sięgnąć po powieść? Czy porównanie do innych znanych książkowych serii zachęca czy wręcz zniechęca? Jakie macie zdanie w tej kwestii?

Dziś zapraszam na słów kilka o powieści "Bogobójczyni" autorstwa Hannah Kaner. Powieść została pięknie wydana nakładem Wydawnictwa Jaguar. Za egzemplarz książki do recenzji w ramach współpracy barterowej dziękuję bardzo wydawnictwu.

Co do tej książki miałam ogromne wymagania, ale jednak zdanie na okładce delikatnie je przytemperowało. Powieść jest debiutem, udanym moim zdaniem, ale często wtedy przymykam oko na pewne wady i lżej na ogół oceniam takie powieści.

Chwilę musiałam sobie przemyśleć tą opowieść i zastanowić się nad pewną ważną bądź może wcale nie istotną sprawą. Powieść została wskazaną jako idealna dla fanów "Wiedźmina" i ciekawe czy tego bardziej książkowego czy tego, którego odnajdziemy w grach. Jednak jeśli o mnie chodzi nie czułam tu klimatu jaki znajdowałam w tamtych książkach, co wcale nie jest złe. Klimat tej powieści jest dla mnie zupełnie inny, ale przypadł mi do gustu i z przyjemnością sięgnę po ciąg dalszy tej historii, którego już mamy zapowiedź na skrzydełku książki - docelowo ma to być trylogia.

Historia jaką tu dostajemy jest ciekawa i wciągająca choć były momenty gdzie odkładałam książkę by odrobinę odpocząć. Nie jest przytłaczająca, ale jednak były kwestie nad którymi chciałam się chwilę zastanowić i przemyśleć nim będę dalej podążać z bohaterami w ten świat i lepiej go poznawać. Fantastyka ma to do siebie, że często pierwszy tom serii bywa ledwie nieśpiesznym wprowadzeniem do większej i bardziej epickiej historii, którą już na nas czeka na kartach kolejnych tomów. Tak też można potraktować ten tom, jako przystawkę do niezwykle wykwintnego obiadu, na który musimy jeszcze chwilę poczekać. Czy warto musicie sprawdzić sami. Ja z pewnością będę wyczekiwać kontynuacji z niecierpliwością.

Bardzo podobało mi się poznawanie historii z różnych perspektyw i to jak były oznaczone rozdziały dla poszczególnych postaci.

Mam nadzieję, że skusicie się na wizytę w tym świecie i zechcecie poznać bohaterów, których losy możemy śledzić.



Komentarze

Popularne posty